VEIBESKRIVELSER TIL SKIKURS

LINDERUDKOLLEN (Oslo)

Oppmøte ved bommen. P-plassen ligger til høyre rett nedenfor denne (hit går også buss 56 fra Storo). Se kart og oppmøtested her.  OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

SOLEMSKOGEN (Oslo)

Parker på P-plassen ved Solemskogen (hit går også buss). Oppmøtested ved bommen som er inngangen til skiløypa. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

SOGNSVANN (Oslo)

Oppmøte ved Sognsvann kiosken (T-bane nr. 3 går til Sognsvann). Se kart og oppmøtested her.  OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

FROGNERSETEREN (Oslo)

Kjør forbi Holmenkollen Skistadion, sving av til høyre til Frognerseteren. I stedet for å kjøre helt opp til Frognerseteren Restaurant; følg veien inn til høyre før restauranten. Kjør forbi p-plass på venstre hånd og fortsett helt inn til innerste p-plass, ved bygget som kalles "Sporten". Vi møtes der lysløypa begynner.For skøyte kurs: Oppmøte skøytekurs Frognerseteren er ved lysløypa på nedsiden av Frognerseteren, vis a vis barnehagen.

ØVERSETERTJERN (Oslo)

Kjør forbi avkjøring til Frognerseteren, videre mot Tryvann. Tjernet dukker opp på høyre hånd. P-plass muligheter er her på begge sider av veien. Oppmøte innenfor p-plasser på høyre side, ved informasjonstavlen i treverk.

TÆRUDHALLEN (Skedsmo)

Oppmøte ved inngangen av skiløype. Øvre del av parkeringen. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

ASK/ GJERDRUM

Oppmøte på Veståsen skole. Se kart og oppmøtested her

NORDÅSEN (Nannestad)

Oppmøte Nordåsen Skistadion. Se kart og oppmøtested her

SOLLI (Asker)

Oppmøte ved starten av lysløypa på Solli i Asker. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

SKULLERUD

Oppmøte utenfor tidtagerbua til Rustad.

OPPEGÅRD GOLFBANE

Kjør Skiveien sydover fra Kolbotn retning Oppegård. Ta av mot Oppegård Golfbane, til venstre under jernbanebroen.

Følg veien rett frem til den stopper ved en rød låve. Oppmøte er rett til høyre for p - plass øverst på snøhaugen.

FOSSUM

Fra Røa-krysset kjør rett vestover. Etter ca 500 meter passerer du Lysakerelven og der står det at du er i Bærum. Rett etter tar du til høyre. Kjør ca en km til toppen av en lang slak bakke. Tar til venstre. Herfra tar du av til høyre, etter ca 200 meter, til den store parkeringsplassen på nedsiden av Fossumbanen. Når du går fra denne P-plassen til Fossum, sluses du igjennom en åpning mot hoppbakken. Rett innenfor denne "slusen" er det et rødt hus: Sekretariat-bygget. Vi møtes utenfor sekretariat-bygget!

NB! Hvis du velger å parkere på parkeringsplassen rett utenfor klubbhuset tar Fossum IF en parkeringsavgift på 30 kr.
Kollektivt: T-Banen retning Østerås, gå av på Eiksmarka stasjon (15 min fra byen), bytt til buss 732 til Fossum (4 minutter). Da er du ved løypa. Møt oss utenfor sekretariat-bygget nedenfor klubbhuset.

BYMARKA (Trondheim)

Oppmøte ved Storsvingen P-plass i Fjellseterveien. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

GRANÅSEN (Trondheim)

Oppmøte ved målområdet på langrennsarenaen i Granåsen. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

ESTENSTADMARKA, BEKKEN (Trondheim)

Oppmøte ved Bekken P-plass i Estenstadmarka. Se kart og oppmøtested her

GEILO

Parkering ved Geilohallen, oppmøte ved standplass på stadion. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

TOTLAND (Bergen)

Se kart og oppmøtested her. Oppmøte på denne parkeringsplassen

KVAMSSKOGEN (Bergen)

Se kart og oppmøtested her (Oppmøtested ved punkt B)

GJØVIK

Oppmøte ved klubbhytta til Vind IL. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

SKEIKAMPEN

Oppmøte utenfor Thon Hotel Skeikampen. Se kart og oppmøtested her

SJUSJØEN

Oppmøte Sjusjøen skistadion ved målhuset. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

RØROS

Oppmøte ved lysløypa rett ved Røros Hotell. Se kart og oppmøtested her. OBS! Den blåe markøren viser oppmøtestedet.

HEMSEDAL, GolfAlpin

Oppmøte ved hytte for skikurs Hemsedal Golf Alpin

Hytten ligger ved Golf Alpin mellom Gol og Hemsedal.
Fra Gol: kjør riksvei 52 mot Hemsedal, ca. 15 min. Kjør forbi Granheim Feriesenter. Avkjøring kommer på høyre hånd.
Fra Hemsedal: Passer Hemsedal sentrum og Ulsåk. Fortsett ca. 10 minutter på riksvei 52. Avkjørings-området er merket med skilt "Golf Alpin", og det er flaggstenger ved innkjørselen. Hytten ligger nesten helt øverst og til venstre i hyttefeltet: Kjør opp hovedveien i feltet. Et stykke opp kommer et par Y-kryss:  i første hold til høyre, i andre hold til venstre. Kjør så forbi en rød bod på venstre side, opp en bratt bakke til neste røde bod (transformator). Hold til venstre i dette krysset. Innkjøringen til hytten er første vei til venstre.    Om du ender helt oppe ved et leilighetsbygg har du kjørt for langt. Snu og kjør første til høyre. Hytten er så første stikkvei til venstre.

RENA, Klingen Lysløype

Fra Rena sentrum, kjør mot Skramstadsætra og Vivelstadsvea, etter 3,5 km deler vegen seg i to og kjør rett frem mot Vivelstadsveea. 1,7 km fra dette krysset langs veien ligger Klingen lysløype. Se kart og oppmøtested her